Μπορεί κανείς στ’ αλήθεια να διδάξει και να διδαχθεί την ποίηση; Το ερώτημα είναι εκ προοιμίου υπονομευμένο και ταυτόχρονα ερεθιστικό και στις δυο εκδοχές του. Αν παρομοιάσουμε την ποίηση με μοναχική πτήση – αλλά με θεατές! –, τότε είναι ευκολότερο να επιχειρήσουμε μιαν απάντηση. Όποια ή όποιος επιθυμεί να πετάξει, θα βοηθηθεί αν παρατηρήσει υπομονετικά, επίμονα και σε βάθος πώς πέταξαν ή πώς πετούν και σήμερα κάποιες και κάποιοι άλλοι· αν δοκιμάσει η ίδια ή ο ίδιος πτήσεις, θα βοηθηθεί αν τα πρώτα φτερουγίσματα διεξάγονται εκ του ασφαλούς, με δίχτυ προστασίας την ομάδα. Αν συζητήσει, πάντα αξιοποιώντας την ομάδα και το εργαστήριο, τους φόβους, τα ερωτήματα και τις αμφιβολίες της/του, θα έχει την εμπειρία της έκθεσης και τον απαιτούμενο χρόνο για αναστοχασμό: θα προετοιμάσει καλύτερα τη σκευή του. Τα παραπάνω συνοψίζουν όσα μπορεί κανείς να διδαχθεί σε ένα δημιουργικό πεδίο στο οποίο η ασάφεια και ο αυτοσχεδιασμός μοιάζουν συχνά να κυριαρχούν. Θα προσπαθήσουμε να τα κάνουμε πράξη στο φετινό εργαστήριο των Εκδόσεων Πατάκη, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την κριτική ανάγνωση της ποίησης και την πολύπλευρη άσκηση στη γραφή της. Ποιήτριες και ποιητές κλασικοί αλλά και σύγχρονοι, Έλληνες αλλά και ξένοι, τους οποίους θα προσεγγίσουμε κριτικά αλλά και κατά το δυνατόν συγκριτικά, θα αποτελέσουν τους συνοδοιπόρους μας σε αυτή τη διαδρομή. Θα διαβάσουμε, θα συζητήσουμε, θα απαγγείλουμε Ρίλκε και Σεφέρη, Καβάφη, Όσβαλντ, Ντάφυ και Γκλικ, αλλά και θα στήσουμε ως αντικριστά κάτοπτρα τον Γέητς και τον Καρυωτάκη, τον Παλαμά και τον Βαλερύ, τον Χέρμπερτ και την Καρέλλη.
Έναρξη εργαστηρίου: Ιανουάριος 2025.
Θα πραγματοποιηθούν 10 τρίωρες διά ζώσης συναντήσεις, ημέρα Πέμπτη, 5.30 μ.μ.- 8.30 μ.μ.
Για επικοινωνία με τη Γραμματεία της Σχόλης, τηλ.: 210 36.50.031, e-mail: [email protected]