Κατηγορίες

Φάις, Μισέλ

Φάις, Μισέλ

Φάις, Μισέλ

Ο Μισέλ Φάις είναι απόφοιτος του Οικονοµικού Τµήµατος της Νοµικής Αθηνών. Έχει εργαστεί σε διάφορα έντυπα και εφηµερίδες (Τέταρτο, Ήχος & HiFi, Καθηµερινή, Ταχυδρόµος, Ελεύθερος Τύπος, Ελευθεροτυπία) πάντα από τη θέση του συντάκτη βιβλίου ή κριτικού λογοτεχνίας. Τα τελευταία πέντε χρόνια είναι υπεύθυνος των σελίδων βιβλίου στην Εφηµερίδα των Συντακτών. Διδάσκει δηµιουργική γραφή από το 2006 (ΕΚΕΜΕΛ, ΕΚΕΒΙ), ενώ τα τελευταία χρόνια στη “Σχόλη των Εκδόσεων Πατάκη και στο Πανεπιστήµιο Δυτικής Μακεδονίας. Πολλοί µαθητές του έχουν εκδόσει πεζογραφικά βιβλία κι έχουν διακριθεί µε σηµαντικά λογοτεχνικά βραβεία. Το 2000 τιµήθηκε µε το Κρατικό Βραβείο Διηγήµατος. Είναι µέλος της Εταιρείας Συγγραφέων. ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ: Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου, µυθιστόρηµα (1994? αναθεωρηµένη επανέκδοση Πατάκης, 2005), Απ? το ίδιο ποτήρι, συλλογή διηγηµάτων (1999? αναθεωρηµένη επανέκδοση Πατάκης, 2011), Aegypius monachus, νουβέλα (2001? αναθεωρηµένη επανέκδοση Πατάκης, 2013), Το µέλι και η στάχτη του Θεού, µυθιστόρηµα (Πατάκης, 2002), Ελληνική αϋπνία, µυθιστόρηµα (Πατάκης, 2004), Πορφυρά γέλια, µυθιστόρηµα (Πατάκης, 2010), Kτερίσµατα, µυθιστόρηµα (Πατάκης, 2012), Από το πουθενά, µυθιστόρηµα (Πατάκης, 2015), Lady Cortisol, νουβέλα (Πατάκης, 2016). Η Αυτοβιογραφία ενός βιβλίου µεταφράστηκε στα γαλλικά και στα ρουµάνικα• Απ? το ίδιο ποτήρι και άλλες ιστορίες, στα γαλλικά, ισπανικά και αγγλικά, ενώ διηγήµατά του συµπεριλήφθηκαν σε ισπανικές, γερµανικές, αγγλικές, γαλλικές, τσέχικες και κινεζικές ανθολογίες. Επίκειται, σε ενιαίο τόµο, η έκδοση των Aegypius monachus και Lady Cortisol από το Yale University Press. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: «Χαϊκού για τη βροχή, το χιόνι, τον άνεµο, τον ήλιο, το φεγγάρι» (µε εικόνες του Χρόνη Μπότσογλου, Μπάστας Πλέσσας, 1994). ΘΕΑΤΡΟ: «Το παγκάκι του κανένα» (Θέατρο 104, 2014, σκην. Αλεξία Καλτσίκη),«Είµαι αριστερόχειρ ουσιαστικά» (Παράσταση για τον Μανόλη Αναγνωστάκη. Φεστιβάλ Φιλίππων–Θάσου, 2012, Θέατρο Θησείον, 2012, δραµατουργική επεξεργασία, σκην. Αλ. Καλτσίκη), «Κάποιος να τους πονέσει» (24hour plays Athens, 2012, σκην. Κ. Μπερδέκα), «Πουπουλένιο τίποτα» (Εθνικό Θέατρο – Αναγνώσεις, 2011, σκην. Ν. Κουρής-Μ. Καλλιµάνη-Αλ. Καλτσίκη), «Μετά τις τελευταίες µας λέξεις» (Συνεργείο, 2011, σκην. Λ. Μελεµέ), «Πέστροφα Δουνάβεως» (Φεστιβάλ Φιλίππων, 2010, σκην. Λ. Μελεµέ), «Το κίτρινο σκυλί» (Από Μηχανής Θέατρο, 2009, σκην. Λ. Μελεµέ, Θέατρο Αµαλία, 2011, σκην. Α. Σπυριδάκης, ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, 2013, σκην. Παν. Μέντης, Θεατρική Οµάδα Pinata, 2014, Ναύπλιο, σκην. Δ. Πανδώρα, Παρίσι, 2017), «Ελληνική αϋπνία» (Θέατρο Εµπρός, 2006, σκην. Ρ. Πατεράκη), «Η πόλη στα γόνατα» (Θέατρο Αµόρε-Δοκιµές, 2006, σκην. Θ. Αναστόπουλος), «Αντρόγυνα» (Μονόλογοι Πολιτιστικής Ολυµπιάδας, Θέατρο Μεταξουργείο, 2003, σκην. Π. Χούρσογλου). ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ: Συνεργάστηκε με τον Ν ί κο Παναγιωτόπουλο στο σενάριο των ταινιών «Delivery» (Επίσηµη Συµµετοχή Φεστιβάλ Βενετίας και Μόντρεαλ, 2004), «Αθήνα- Κωνσταντινούπολη» (2008) και «Η κόρη του Ρέµπραντ» (2015). ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ύστερο βλέµµα, 1996 και Η πόλη στα γόνατα, 2002 (λευκώµατα και ατοµικές εκθέσεις στον Χώρο Τέχνης 24). Συµµετείχε στη Photosynkyria 2003 και έλαβε µέρος στις εξής οµαδικές εκθέσεις φωτογραφίας-ζωγραφικής: «Καλοκαίρι, µια συνάντηση» (µε τους Κώστα Παπανικολάου και Τάσο Μαντζαβίνο, Χώρος Τέχνης 24, 2006), «Αυτοπροσωπογραφία ενός άλλου» (µε τον εικαστικό Τάσο Μαντζαβίνο, Χώρος Τέχνης 24, 2007), «Κτερίσµατα» (µε τους Καλλιόπη Ασαργιωτάκη και Τάσο Μαντζαβίνο, Χώρος Τέχνης 24, 2013), «Σπασµένο βλέµµα»[(Αναδροµική έκθεση φωτογραφίας, 1996-2016, Πλειάδες, 2016]. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ: «Συγκάτοικες εικόνες» (2017, Φωκίωνος Νέγρη 16) Εικαστική έκθεση όπου έντεκα ζωγράφοι (Άγγελος Αντωνόπουλος, Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, Μαριλίτσα Βλαχάκη, Περικλής Γουλάκος, Μαριλένα Ζαµπούρα, Τάσος Μαντζαβίνος, Μανώλης Μπιτσάκης, Χρόνης Μπότσογλου, Χρήστος Μποκόρος, Αχιλλέας Παπακώστας, Γιώργος Ρόρρης κι ένας φωτογράφος (Ηλίας Κοσίντας) εκθέτουν ζωγραφική, βίντεο και φωτογραφίες εµπνευσµένα από το συνολικό έργο του συγγραφέα. ΚΡΙΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ: Το έργο του έχει σχολιαστεί ποικολόµορφα, σε άρθρα, σε αφιερώµατα, µελέτες, δηµοσιευµένα σε εφηµερίδες, περιοδικά ή βιβλία, από πανεπιστηµιακούς, νεοελληνιστές και κριτικούς λογοτεχνίας, αλλά και από συγγραφείς, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (όπως: Alexander Nehamas, Mark Mazοwer, Jacques Bouchard, Isabelle Martin, Frorance Noiville, Sarah Ekdawi, Dimitris Tziovaς, Artemis Leonti, Vassilis Lambropoulos, Eleni Yannakaki, Hans Eideneier, Bart Soethaert, Robert Sannann Peckam, Gerasimus Katsan, Kerstin Jentsch-Mancor, Martha Vassiiliadi, Eleni Papargyriou, Alexandra Buchler, Erato Bassea, Gulliermo Busutil, Julia Osuna Aguilar, Esther Cruz, Irini Bitsaki, Αλέξανδρο Αργυρίου, Πάνο Μουλλά, Δηµήτρη Ραυτόπουλο, Σπύρο Τσακνιά, Κωστή Παπαγιώργη, Δηµοσθένη Κούρτοβικ, Σταύρο Ζου µπουλάκη , Βρασίδα Καραλή , Βαγγέλη Χατζηβασιλείου, Ελισάβετ Κοτζιά, Γεωργία Φαρίνου- Μαλαµατάρη, Κατερίνα Κωστίου, Μαίρη Μικέ, Ρίκα Μπενβενίστε, Δηµήτρη Δηµηρούλη, Γεωργία Γκότση, Ηλίας Γιούρη, Γιάννη Παπαθεοδώρου, Αναστασία Νάτσινα, Κατερίνα Σχινά, Αριστοτέλη Σαΐνη, Μαρία Στασινοπούλου, Κώστα Βούλγαρη, Γ.Ν. Περαντωνάκη, Δηµήτρη Φιλιππίδη, Άννα Μαρία Δρουµπούκη, Θανάση Βαλτινό, Παύλο Μάτεση, Τζένη Μαστοράκη, Τάσο Δενέγρη, Αλέξη Πανσέληνο, Σωτήρη Δηµητρίου, Νίκο Δαββέτα, κ.ά.). Έχουν εκπονηθεί διπλωµατικές εργασίες από µεταπτυχιακούς φοιτητές στο έργο του (Sandra Ecobescu, Μαριάννα Μιχαήλ, Καλλιόπη Ξηρουχάκη, Εύα Γανίδου, Δήµητρα Μαρίνου-Κιτσίνου, Πηνελόπη Συµεωνίδου-Στεφάνου). ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ασχολήθηκε µε τη φιλολογική και καλλιτεχνική αποκατάσταση του Τζούλιο Καΐµη (7 τίτλοι). Έχει επιµεληθεί πολλούς συλλογικούς τόµους λογοτεχνίας και εικαστικά λευκώµατα. Τελευταία διευθύνει τις εξής σειρές: «Η κουζίνα του συγγραφέα/σκηνοθέτη/ιστορικού/αρχιτέκτονα» (εξοµολογητική σειρά από προσωπικότητες της λογοτεχνίας, της τέχνης και της δηµόσιας ζωής–9 τόµοι), «Hotel/Ένοικοι Γραφής» (πανελλήνιος θεµατικός διαγωνισµός διηγήµατος – 7 συναπτά χρόνια, 7 τόµοι).

Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν ( - Είδη)



Page generated: 26/10/2020 06:33:54